Alege un centru de testare ECDL
Înscrie-te acum în programul ECDL
  • Mar, 28 Iun 2011In Europa doar 18.5% dintre angajati detin aptitudini de utilizatori IT

  • Intalnirea pe tema Agendei Digitale a fost de succes, insa aptitudinile si competentele digitale raman cruciale pentru evolutia generala a acesteia

     

     

    Faptul ca la prima  Adunare a Agendei Digitale, ce a avut loc pe 16 – 17 iunie, au participat aproximativ 1500 de delegati, si 2500 dintre cei care si-au exprimat interesul de a lua parte la eveniment au fost refuzati, este un indicator clar al importantei Agendei Digitale pentru Europa (DAE) si a succesului evenimentului in sine. Scopul echipei organizatoare a Comisiei Europene a fost acela de a evalua progresul la zi al obiectivelor Agendei Digitale pentru Europa si de a planifica actiuni viitoare concrete intr-un mediu colaborativ cu multi-stakeholderi.

    Unul dintre obiectivele cheie ale Agendei Digitale pentru Europa il reprezinta “ Dezvoltarea cunostintelor, competentelor si incluziunii digitale”, si in acest sens la intrunire au fost tinute o serie de sesiuni, mese rotunde si workshop-uri pentru a se stabili evolutia DAE in acceasta arie si pentru a se determina actiunile viitoare ce trebuie derulate. CEO al Fundatiei ECDL, dl. Damien O’Sullivan a tinut o prezentare in cadrul sesiunii principale pe tema competentelor digitale si e-incluziunii in care a confirmat angajamentul Fundatiei ECDL pentru obiectivele de prima importanta ale Agendei Digitale pentru Europa si a anuntat o serie de evenimente la nivel national organizate de Fundatia ECDL si reteaua sa pan-europeana, care vor promova Agenda Digitala pentru Europa si vor influenta factorii de decizie, ce fie ca nu au fost convinsi fie nu sunt constienti de importanta competentelor digitale ca element de strategie politica. El a facut apel catre Comisia Europeana sa sustina punerea in legatura a acestor evenimente cu factori de influenta din intreaga Europa si sa transforme competentele digitale si e-incluziunea in elemente politice imperative. La nivel national, acest lucru poate fi obtinut doar daca guvernele adopta strategii permanente pentru competente digitale si le implementeaza in regim de urgenta. Daca nivelul de competente digitale european nu va fi semnificativ dezvoltat intr-o maniera programata si coerenta, multe alte obiective ale DAE nu vor fi atinse.

    Potrivit dlui. O’Sullivan :

    “ Atingerea targetului Agendei Digitale necesita actiune imediata pentru cuprinderea tuturor celor din Europa care nu sunt convinsi sau informati de potentialul pe care ICT il are in dezvoltarea oamenilor; acest lucru inseamna angajament politic din partea fiecarui Stat Membru, fonduri dedicate alocate pentru dezvoltarea aptitudinilor si planificare pe termen lung implementata in regim de urgenta pe termen scurt.”

    In intampinarea evenimentului, “Raportul Agendei Digitale” a oferit detalii referitoare la progresele facute pentru indeplinirea obiectivelor Agendei Digitale de cand a fost aceasta lansata in mai 2010. In ciuda faptului ca raportul arata o evolutie buna pentru inceput, totusi acesta subliniaza urmatoarele statistici dificile: numai 18.5% dintre angajati in Europa detin aptitudini de utilizatori ICT si rata de absorbtie a aptitudinilor ICT in randul grupurilor dezavantajate ramane inca la 48%.

    In aprecierea evolutiei ratelor competentelor digitale in Europa, raportul ia in considerare doar abilitatea indivizilor de a interactiona cu Internetul. Fundatia ECDL considera acest lucru ca fiind o modalitate de masurare prea scazuta pentru determinarea nivelului de competente digitale ; pentru evitarea excluderii si pentru o participare completa la societatea cunoasterii, oamenii trebuie sa detina aptitudini de utilizare a computerului la un nivel considerabil mai inalt decat cel care le da posibilitatea acestora sa opereze doar online.

    Fundatia ECDL reafirma angajamentul continuu pentru Agenda Digitala pentru Europa, ca un parcurs ambitios dar realizabil, cu scopul de a crea o economie digitala europeana  sustenabila, incluziva si competitiva.