În prezent Muzeul Tehnic tezaurizează peste 5.000 de exponate structurate pe domenii de activitate: mecanică, metrologie, electricitate, magnetism, descărcări în gaze, fizică atomică, minerit, petrol, energetică, telecomunicaţii, maşini de calcul, scris şi tipărit, aviaţie şi aerospaţial, auto-moto-velo, înregistrarea şi redarea sunetului, aparate de fotografiat, filmat şi de proiecţie.
Din totalul obiectelor existente în muzeu, peste 500 sunt de o valoare excepţională prin faptul că sunt rare pe plan mondial şi reprezintă repere pentru istoria ştiinţei şi tehnicii, din care enumerăm:
-Instalaţia de extracţie a sării (crivac), construită de meşteri anonimi, folosită la Salina Praid încă din 1737;
-Cilindrul primei mori cu abur din România, care a funcţionat la moara Assan din Bucureşti, 1853;
-Primele tipuri de telefoane folosite în România începând cu anul 1882;
-Dinamul Edison (1884) care alimenta cu electricitate Teatrul Naţional din Bucureşti;
-Automobilul “trăsură” Olds Patent-1898-unul dintre primele automobile care au circulat în Bucureşti;
-Maşina cu aburi cu dublă expansiune „Sulzer”, 1898 care a funcţionat la postăvăria din Azuga;
-Primul automobil cu formă aerodinamică construit în 1923 de Aurel Persu;
-Motorul de la avionul I.A.R. 81 (1937) considerat în epocă pe locul II în lume datorită performanţelor tehnice;
-Pilele Karpen cu electrozii din aur şi platină inventate de fostul rector al Universităţii Politehnice, N.Vasilescu Karpen, care mai pot da curent şi acum la peste 50 de ani de la constucţie;
-Motor „Krup” de la submarinul “Delfinul” - primul submarin al Marinei Române dat în funcţiune în anul 1936;
-Aparatul de zbor individual cu reacţie, „rucsac zburător”, inventat în anul 1958 de Justin Capră şi Ion Munteanu