Alege un centru de testare ECDL
Înscrie-te acum în programul ECDL
Validează autenticitate Permis ECDL
  • Teach Smart - Gabriela Gîrmacea

     
    2.3.Girmacea 2.jpgTeach Smart începe în luna februarie 2020 prin a marca activitatea deosebită a d-nei prof. dr. Gabriela Gîrmacea, de la Colegiul Național "Grigore Moisil" – Onești, profesor de limba română – literatură universală, cu o vechime la catedră de 31 ani. Chiar dacă educaţia a trecut prin multe schimbări de-a lungul timpului, iar d-na Gabriela Gîrmacea este un profesor “umanist”, aceasta utilizează tehnologia pentru eficientizarea activității didactice, reuşind să  producă valoare şi excelenţă.
    Deşi este profesor de limba română, dna. Gabriela Gîrmacea s-a implicat activ în hub-ul 3D Printing care s-a activat la Colegiul Tehnic din Oneşti cu ajutorul său. Pe lângă numeroasele realizări ale d-nei Gabriela Gîrmacea, între care mai multe softuri educaționale dezvoltate pentru orele pe care le predă, se numără și kitul educațional creat cu ajutorul imprimantei 3D.
    Teach Smart prezintă luna aceasta un produs inovativ realizat de către d-na Gabriela Gîrmacea, prin utlizarea tehnologiilor de modelare și imprimare 3D, iar mai multe despre educaţie şi ITC ne dezvăluie chiar dna. Profesor, în interviul pe care ni l-a acordat.
     

    KITUL EDUCAŢIONAL LITERE, CUVINTE, OBIECTE poate fi folosit la cabinetele de psihologie pentru testarea psiho-somatică a copiilor care sunt înscrişi în clasa 0, în activităţile de învăţare la copiii cu CES, dar şi de către profesorii de la învăţământul primar la activităţile proiectate cu elevii din clasa I.
    IMG_20190614_071705.jpgJocul permite evaluatorului să observe dacă şcolarul ştie să numească obiectele şi culorile, să găsească obiecte care fac parte din aceeaşi arie tematică (fructe, legume, animale, părţi ale corpului omenesc), să identifice literele, să descrie un obiect, să pronunţe cuvântul pe silabe, să identifice sunetul cu care începe cuvântul, să facă diferenţa între numere şi litere. Profesorul de învăţământ primar poate utiliza acest joc tip puzzle în formarea deprinderilor de a scrie şi de a citi. Fiecărei litere îi poate fi asociat un cuvânt, apoi obiectul. Obiectele sunt uşor de recunoscut, pentru că s-a ţinut cont de dezvoltarea cognitivă şi de percepţia copilului. KIT-ul EDUCAŢIONAL este un joc de asociere a literelor, a cuvintelor şi a obiectelor. După testarea acestui KIT şi după discuțiile cu specialiştii din domeniu şi cu părinţii, se recomandă utlizarea materialului atât în școală, cât și în familie.
    D-na Gabriela Gîrmacea derulează activități deosebite utilizând tehnologia modernă, realizate cu și în folosul copiilor, atât în școală cât și în afara școlii, activități extracurriculare (precum școala de vară de fotografie - eveniment anual aflat la ediția cu nr.13). Dna. profesor a creat softuri educaţionale (Romantismul, Renaşterea, Dicţionar de câmpuri lexicale, Ştiţi să redactaţi o scrisoare?) și folosește resurse digitale la orele de predare a disciplinelor Limba română, Literatura română, Literatură universală.


    Mai multe detalii despre viziunea d-nei Gabriela Gîrmacea cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional, importanța tehnologiei pentru educație, beneficiile utilizării tehnologiei în procesul de predare, dar și alte subiecte de interes regăsiți în interviul următor:

     
     

    2.2.Girmacea.jpgGÎRMACEA GABRIELA
     
    Unitate școlară: COLEGIUL NAȚIONAL "GRIGORE MOISIL" – ONEȘTI
     
    Disciplina predată: LIMBA ROMÂNĂ- LITERATURĂ UNIVERSALĂ
     
    Specializare: LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
     
    Vechime în învățământ: 31 DE ANI

       
    Care este viziunea dvs. concretă cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional? Considerați că se îmbină eficient cu educația traditională? Utilizarea tehnologiei în procesul educațional este o necesitate în condițiile actuale și reprezintă o încercare de adaptare la noile cerințe ale societății și ale elevului. Bineînțeles că utilizarea acestei metode nu presupune eliminarea educației tradiționale, deoarece examenele de sfârșit de ciclu de învățământ se susțin în manieră clasică. Apoi, școala nu dispune de dotările necesare și de actualizarea sistemului AEL cu noi softuri educaționale pentru a avea un proces educațional coerent, iar informația să fie verificată de un comitet științific.
       
    Cât de importantă este tehnologia pentru educație? Tehnologia pentru educație reprezintă alternativa practică la suportul teoretic, facilitează orientarea elevului în societatea virtuală care oferă o varietate de informații, de cele mai multe ori nefiltrate din prisma corectitudinii științifice.
       
    Cum integrați tehnologia la clasă? Vă rugăm să ne oferiți câteva exemple de utilizare creativă a tehnologiei în procesul de predare. Puteți face referire la soluțiile inovative și dispozitive utilizate. Am creat mai multe softuri educaționale pentru ore: Renașterea, Romantismul, Dicționar de câmpuri lexicale, Știți să redactați o scrisoare? (soft bilingv română-engleză). Acestea sunt atractive și stimulează curiozitatea elevului: în plus, elevul poate alege cât să învețe în funcție de orientarea școlară și de capacitățile intelectuale (afective și cognitive).  Informația din softurile educaționale completează cunoștințele transmise de manualele școlare.
       
    Ce beneficii considerați că aduce utilizarea tehnologiei în procesul de predare? (orele sunt atractive, participarea elevilor este interactivă, elevii își îmbunătățesc rezultatele școlare, le crește performanța, etc) Ce schimbări a generat în rândul elevilor, cadrelor didactice, comunității școlare? Utilizarea tehnologiei în procesul de predare permite ca rolul profesorului să se schimbe pe parcursul orei și să devină un facilitator de învățare. Apoi, se stimulează creativitatea elevilor, pentru ca astfel se dezvoltă o relație profesor-elev  mai profundă în care elevul vine alături de profesor pentru a contribui prin creativitatea sa la crearea altor softuri educaționale.
       
    Ce v-a determinat să includeți tehnologia în procesul de predare? Dorința de a fi mai aproape de interesele de învățare ale elevilor și de a le atrage atenția asupra modului în care pot folosi tehnologia în viața cotidiană. Am simțit nevoia de a schimba perspectiva asupra învățării.
       
    Considerați că tehnologia utilizată frecvent în procesul de predare îi poate stimula pe elevi să vină cu plăcere la școală? Sunt necesare și alte “ingrediente”? Da, pot învăța mai usor și pot fi aduși astfel spre profunzimea actului de a învăța și de a selecta informația.
       
    Ati sprijinit/ încurajat și alți colegi din învățământ să utilizeze tehnologia la clasa? Dacă da, ne puteți da un exemplu concret? Da, am încercat. Am organizat activități de formare în acest sens. Din păcate, lipsa coerenței în sistem a dus la pierderea interesului pentru predarea asistată pe calculator. Am cumpărat o tablă inteligentă și am organizat un curs de predare. Formatorul a venit cu un soft neadecvat particularităților cognitive și de vârstă ale elevilor și sesiunea de formare a fost considerată puerilă. Când am lucrat în calitate de formator, rezultatele au fost altele. Softul "Știți să redactați o scrisoare?" raspundea cerintelor programei scolare, a fost comercializat în scoli și a putut fi utilizat la clase și în alte licee cu rezultate foarte bune.
       
    Utilizați noi tehnologii inovative (imprimanta 3D, VR, etc) la clasă, în procesul de predare, în activitățile extracurriculare? Dacă da, puteți exemplifica? În anul școlar precedent, am creat un material cu ajutorul imprimantei 3D pentru evaluarea psiho-somatică a elevilor care urmează să fie înscriși în clasa zero. Materialul a fost realizat cu ajutorul elevilor și este utilizat la Cabinetul de psihologie.
       
    Ce schimbări majore considerați că sunt necesare în următorii 10 ani pentru integrarea tehnologiei moderne în învățământul românesc? Cea mai importantă ar fi coordonarea cerințelor din programa școlară cu nevoile de educație din societatea contemporană. Ar urma un dialog cu profesorii din învățământul preuniversitar pentru prezentarea și  ințelegerea unei viziuni coerente. Cred că este important ca și profesorii să se poată exprima cu privire la situațiile pe care le întâlnesc în activitatea didactică, pentru că numai aşa putem răspunde unor nevoi reale în educaţie. Apoi, aş promova softurile realizate de profesorii creativi, la scară largă, națională.
       
    Ținând cont de evoluția tehnologiei, cum o vedeți integrată în procesul de predare în următorii 10 ani? Integrarea tehnologiei în procesul de predare se poate realiza doar prin revizuirea programelor școlare, prin dotarea școlilor cu materialele necesare la fiecare disciplină, prin includerea în manuale și în programa a unor teme și a unor ore speciale de predare asistată pe calculator. Tot ce s-a făcut până acum nu a avut o coerență.
       
     
     

Acest site utilizează cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Accept