NICOLETA MUNTEAN Unitate școlară: LICEUL TEHNOLOGIC ”VALERIU BRANIȘTE” LUGOJ Disciplina predată: ALIMENTAȚIE PUBLICĂ ȘI TURISM - discipline de specialitate Specializare: TEHNOLOGIA PRELUCRĂRII PRODUSELOR ALIMENTARE Vechime în învățământ: 17 ani |
Care este viziunea dvs. concretă cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional? Considerați că se îmbină eficient cu educația traditională? |
Tehnologia în educație nu trebuie considerată ca un înlocuitor pentru educația tradițională, ci, mai degrabă, ca un sprijin pentru atingerea obiectivelor care nu au fost atinse în mod altfel. În ce mă privește, educația tradițională nu este o tehnică învechită, ineficientă, ci, mai curând, o bază pentru construirea digitalizării sistemului de învățământ. |
Cât de importantă este tehnologia pentru educație? | O a doua alfabetizare. Îmbunatățește colaborarea prin forumuri sau medii virtuale (teleconferinte, skype, google docs), dezvoltă abilități absolut necesare în viitor, dezvoltă abilități de prezentare, gândirea critică, învață să diferențieze sursele de încredere de informații de pe Internet. Tehnologia poate ajuta elevii să acceseze informațiile de care au nevoie, ajutând studiul individual. Cunostiințele se deprind mai usor și se sedimenteză mai bine (retenția informațiilor). Totodată implicarea elevilor crește, tehnologia poate fi și distractivă si atractivă (Kahoot). Tehnologia conectează elevii din diverse școli mult mai ușor (platformele software, Skype, Team Viewer). |
Cum integrați tehnologia la clasă? Vă rugăm să ne oferiți câteva exemple de utilizare creativă a tehnologiei în procesul de predare. Puteți face referire la soluțiile inovative și dispozitive utilizate. |
Google Drive
· organizarea unor concursuri la nivel județean, regional, national
- analiza lunară a informațiilor despre utilizatorii site-urilor firmelor de exercitiu, folosind Google Sites, de către elevii de la compartimentul de Marketing. |
Ce beneficii considerați că aduce utilizarea tehnologiei în procesul de predare? (orele sunt atractive, participarea elevilor este interactivă, elevii își îmbunătățesc rezultatele școlare, le crește performanța, etc) Ce schimbări a generat în rândul elevilor, cadrelor didactice, comunității școlare? |
Desigur, ceea ce contează nu este tehnologia, ci creativitatea elevilor în selectarea și interpretarea informațiilor prin folosirea tehnologiei. Ea, îl ajută pe elev să-și cristalizeze ideile, informațiile, să aprecieze bogăția resurselor ivite din colaborare, pe plan intelectual și afectiv, cu ceilalți colegi (realizarea materialelor promoționale, de vizibilitate pentru firmele de exercițiu folosind Google Sites, QR Code, Google Drive). Da, consider că fără ”sprijinul” tehnologiei n-aș fi reușit să trezesc sau să îmbunătățesc tonusul, conectarea, perspectiva elevilor mei. Activitatea administrativă a unor comisii de lucru, de care eram responsabilă, era mult mai eficientă, mai organizată și m-a ajutat să nu intru în cercul vicios al risipei de timp, energie, consumabile. Colegii, cadrele didactice, completau documentele online folosind Google Apps. Deseori, organizam concursuri online implicând comunitatea școlară locală, județeană și regională. |
Ce v-a determinat să includeți tehnologia în procesul de predare? |
Am plecat de la 2 observații: - elevul, din cauza numarului mare de materii/ore, e plictisit, are o implicare minimă, deseori sub capacitățile lui, dar totuși, își dorește să i se acorde mai multă responsabilitate; - orice elev vrea să se dezvolte, să câștige mai mult prestigiu. |
Considerați că tehnologia utilizată frecvent în procesul de predare îi poate stimula pe elevi să vină cu plăcere la școală? Sunt necesare și alte “ingrediente”? |
Tehnologia informației reprezintă o schimbare profundă a modului de a gândi organizarea activității de predare/însușire/evaluare. Da, așa ar trebui, pentru că online pot cerceta subiecte, pot explora conținutul subiectului propus la clasă și chiar pot găsi inspirație pentru munca lor. Ingredientele, după părerea mea, ar fi:
|
Ati sprijinit/ încurajat și alți colegi din învățământ să utilizeze tehnologia la clasa? Dacă da, ne puteți da un exemplu concret? |
Da, consider că am promovat validitatea reală a sistemului educațional bazat pe tehnologie prin:
|
Utilizați noi tehnologii inovative (imprimanta 3D, VR, etc) la clasă, în procesul de predare, în activitățile extracurriculare? Dacă da, puteți exemplifica? |
Conceptul de digitalizare a afacerilor virtuale/reale este o temă de interes pentru că se dorește o mai bună conectivitate, dar și eficiență în procesele de business
|
Ce schimbări majore considerați că sunt necesare în următorii 10 ani pentru integrarea tehnologiei moderne în învățământul românesc? |
|
Ținând cont de evoluția tehnologiei, cum o vedeți integrată în procesul de predare în următorii 10 ani? | 10 ani este o periodă foarte mare de timp în lumea tehnologiei. Dacă ne uităm la salturile tehnologice din ultimul deceniu: apariție smartphone-uri și saltul mobilității, evoluția fantastică a Internet-ului și tehnologiilor 3G/4G, impactul cloud-ului, plăților online, realitatea virtuală si augmentată, saltul sistemelor GPS (acuratețe, hărți actualizate aproape în timp real, alerte), sisteme colaborative la distanță, etc. Oportunitatea majoră va fi integrarea inteligentă a acelor tehnologii cu impact în societate, a acelor soluții ce ajută la procesul educativ si colaborativ. |
|
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.
Accept