Choose an ECDL Test Center
Sign-up Now for ECDL
  • Teach Smart - Daniela Neamţu

    Campania Teach Smart spune povestea profesorilor care nu sunt de specialitate Informatică și TIC,  dar care generează schimbări pozitive prin realizarea unei educații „altfel”, de calitate, folosind mediile digitale. 
    Aceste exemple pot inspira întreg sistemul de învățământ românesc, inclusiv noile generații de cadre didactice, care pot să se impună de la început ca fiind profesori relevanţi, potriviţi cu era tehnologică în care ne aflăm. 

    Luna aceasta, personajul principal Teach Smart este d-na profesor doctor Daniela NEAMȚU, profesor de filosofie și director al Colegiului Național de Informatică Piatra Neamț.

    Pentru d-na profesor Daniela NEAMȚU “…fiecare zi reprezintă o provocare nouă care mă obligă să-mi dezvolt metodele didactice prin utilizarea noilor tehnologii, dar și al noilor strategii educaționale. Prin aceasta sper să devin un profesor mai bun”.

    Cu o vechime la catedră de peste 27 ani, d-na Daniela NEAMȚU a încurajat creativitatea elevilor într-o lume interdisciplinară și digitalizată, iar disciplina opţională Filosof in astroinfo, pe care a conceput-o, provoacă interes chiar prin titlu. Filosof în astroinfo este un opţional dedicat elevilor de cls. a V-a, care dezvoltă cunoștințe, dar și competențe, capacități, atitudini, având la bază conexiuni între programă și competențele cheie digitale, prin identificarea, selectarea, prelucrarea și prezentarea conținuturilor/secvențelor care pot fi optimizate implicând tehnologia informației și comunicării: prezentări (ppt), baze de date, internet, fișiere media, e-mail, forum, platforme educaționale etc.
    Fiind un adept al noilor tehnologii, d-na profesor Daniela NEAMȚU este membru al echipei de mentori a clubului de robotică, în cadrul căruia utilizează imprimante 3D, dronă, kit-uri de robotică Lego Mindstorm, Arduino etc.

    Mai multe detalii despre viziunea d-nei Daniela NEAMȚU cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional, importanța tehnologiei pentru educație, beneficiile utilizării tehnologiei în procesul de predare, dar și alte subiecte de interes regăsiți în interviul următor:


     
    3.2.Foto_Neamtu_daniela_2.jpg
    NEAMŢU DANIELA
     
    Unitate școlară: C
    olegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ
     
    Disciplina predată: 
     Discipline Socio-Umane
     
    Specializare: 
    Filosofie
     
    Vechime în învățământ: 27 de ani

       
    Care este viziunea dvs. concretă cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional? Considerați că se îmbină eficient cu educația traditională? Viziunea personală se împletește cu cea a colegiului al cărui manager sunt. Ne imaginăm că vom reuși să transformăm procesul de învățare într-o nouă experiență, care va permite comunității alcătuită din elevi și profesori să se integreze în societatea cunoașterii. Ne imaginăm că vom trece dincolo de limitele sălii de clasă și de modelele tradiționale de învățare, transformând procesul educațional clasic, într-unul interactiv, inspirațional și relevant, într-o lume modernă. Ne imaginăm parte a unei comunități virtuale educaționale, în care oamenii își doresc să învețe utilizând cu plăcere tehnologia digitală a viitorului.
       
    Cât de importantă este tehnologia pentru educație? Școala are misiunea de a încuraja elevii și profesorii de a-și desăvârși potențialul pentru cunoaștere și competențele individuale în vederea adaptării la o lume dinamică. Pentru aceasta trebuie utilizate principii de învățare rezultate din cercetări și tehnologia cea mai avansată, integrată și adaptată la nevoile comunității școlare. 
       
    Cum integrați tehnologia la clasă? Vă rugăm să ne oferiți câteva exemple de utilizare creativă a tehnologiei în procesul de predare. Puteți face referire la soluțiile inovative și dispozitive utilizate. Prin activitatea de la catedră am încurajat creativitatea elevilor într-o lume interdisciplinară și digitalizată. Am susținut, în primul semestru al anului școlar 2016-2017, împreună cu un profesor de fizică, o lecție de curriculum integrat la clasa a IX-a în cadrul cercului profesorilor de științe sociale din județul Neamț. Acest început a dus la elaborarea unui opțional pentru clasele 5-6 de curriculum integrat pe 3 arii curriculare (om și societate, matematică și științe, informatică și tehnologii) – Filosof în astroinfo. Cu acești elevi am utilizat calculatoare și videoproiector, tablă interactivă și software pliat pe nivelul elevilor (Pivot animator, Minecraft educațional, Moviemaker, FLV Viewer).
       
    Ce beneficii considerați că aduce utilizarea tehnologiei în procesul de predare? (orele sunt atractive, participarea elevilor este interactivă, elevii își îmbunătățesc rezultatele școlare, le crește performanța, etc) Ce schimbări a generat în rândul elevilor, cadrelor didactice, comunității școlare? Școala noastră s-a transformat într-un real centru de iradiere a științei și culturii la nivel local, național și internațional, devenind centru de resurse educaționale și de servicii oferite comunității, prin furnizarea de programe educaționale moderne și dezvoltarea interacțiunii cu mediul social, cultural și economic.
       
    Ce v-a determinat să includeți tehnologia în procesul de predare? Fiind profesor la un liceu de informatică pot considera că, datorită elevilor mei, sunt în prima linie a frontului educațional la întâlnirea cu digitalizarea economiei globale. Pentru ei, tabletele, iphonul, ipodul și telefoanele smart sunt normalități, lucruri cotidiene ce capătă importanță doar atunci când vezi rezultatele lor proiectate în formarea viitoare. Astfel, fiecare zi reprezintă o provocare nouă care mă obligă să-mi dezvolt metodele didactice prin utilizarea noilor tehnologii, dar și al noilor strategii educaționale. Prin aceasta sper să devin un profesor mai bun. 
       
    Considerați că tehnologia utilizată frecvent în procesul de predare îi poate stimula pe elevi să vină cu plăcere la școală? Sunt necesare și alte “ingrediente”? Tehnologia este unul din cele mai complexe și atractive instrumente din procesul educațional, dar ea capătă relevanță doar integrată în strategii didactice inovative și creative. Utilizarea ei trebuie să se fundamenteze pe transferul metodelor și al limbajelor, pe conexiuni dintre programe de studiu și competențe cheie, ducând astfel la secvențe didactice care pot fi optimizate prin implicarea tehnologiei informației și comunicării.
       
    Ati sprijinit/ încurajat și alți colegi din învățământ să utilizeze tehnologia la clasa? Dacă da, ne puteți da un exemplu concret? Am susținut dezvoltarea instituțională a unității școlare, fiind inițiatorul transformării Liceului de Informatică în Colegiu Național. Alături de colegi, am inițiat în cadrul colegiului primul centru ECDL din județ, precum și una din primele Academii Microsoft IT din țară, asigurând astfel elevilor școlii un suport pentru dezvoltarea carierei profesionale în domeniul IT. Sunt inițiatorul Sesiunii internaționale de comunicări metodico-științifice „Memorial Vasile Țifui”, cu tema „Creativitate și inovație prin medii virtuale de învățare”, organizată în parteneriat cu universități și firme de IT din România, la care participă elevi și profesori din învățământul preuniversitar, studenți și cadre universitare, specialiști din Ministerul Educației Naționale și traineri din companii producătoare de software.
       
    Utilizați noi tehnologii inovative (imprimanta 3D, VR, etc) la clasă, în procesul de predare, în activitățile extracurriculare? Dacă da, puteți exemplifica? Sunt membru al echipei de mentori a clubului de robotică, în cadrul căruia utilizăm imprimante 3D, imprimantă foto de rezoluție înaltă, dronă, kit-uri de robotică Lego Mindstorm, Arduino etc.
       
    Ce schimbări majore considerați că sunt necesare în următorii 10 ani pentru integrarea tehnologiei moderne în învățământul românesc? În primul rând, cred că este nevoie de o strategie coerentă de lungă durată, indiferent de alternanța politică la guvernare. Această strategie trebuie să îmbine o viziune puternică de modificare a programelor școlare în concordanță cu noile direcții economice globale, susținută de o finanțare corespunzătoare a dotărilor școlilor cu tehnologie, dar și a formării resursei umane.
       
    Ținând cont de evoluția tehnologiei, cum o vedeți integrată în procesul de predare în următorii 10 ani? Având în vedere rapiditatea cu care tehnologia este asimilată de tinerele generații, ea va deveni un element comun așa cum erau înainte creta și tabla. Important este însă ca toți cei implicați în procesul educațional să aibă capacitatea de a o utiliza, nu doar eficient, ci și responsabil, nu doar pentru a transmite cunoștințe, ci și pentru a forma caractere.
       
     
     
     

     

This website is using cookies

Our website uses cookies to give users access to tailored content and ads, but also to allow different social media features and traffic analysis. Cookies are useful in improving the website and collecting information regarding the way a visitor uses the website, information which could be used by authorized social media, advertising or analytics partners. Along with other information offered or collected as result of their services use, these cookies could offer convenient data insights about the user’s needs and behavior on the website. By choosing to continue using our website, it means you agree to and accept our cookies.

Accept