GÎRMACEA GABRIELA Unitate școlară: COLEGIUL NAȚIONAL "GRIGORE MOISIL" – ONEȘTI Disciplina predată: LIMBA ROMÂNĂ- LITERATURĂ UNIVERSALĂ Specializare: LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Vechime în învățământ: 31 DE ANI |
Care este viziunea dvs. concretă cu privire la utilizarea tehnologiei în actul educațional? Considerați că se îmbină eficient cu educația traditională? | Utilizarea tehnologiei în procesul educațional este o necesitate în condițiile actuale și reprezintă o încercare de adaptare la noile cerințe ale societății și ale elevului. Bineînțeles că utilizarea acestei metode nu presupune eliminarea educației tradiționale, deoarece examenele de sfârșit de ciclu de învățământ se susțin în manieră clasică. Apoi, școala nu dispune de dotările necesare și de actualizarea sistemului AEL cu noi softuri educaționale pentru a avea un proces educațional coerent, iar informația să fie verificată de un comitet științific. |
Cât de importantă este tehnologia pentru educație? | Tehnologia pentru educație reprezintă alternativa practică la suportul teoretic, facilitează orientarea elevului în societatea virtuală care oferă o varietate de informații, de cele mai multe ori nefiltrate din prisma corectitudinii științifice. |
Cum integrați tehnologia la clasă? Vă rugăm să ne oferiți câteva exemple de utilizare creativă a tehnologiei în procesul de predare. Puteți face referire la soluțiile inovative și dispozitive utilizate. | Am creat mai multe softuri educaționale pentru ore: Renașterea, Romantismul, Dicționar de câmpuri lexicale, Știți să redactați o scrisoare? (soft bilingv română-engleză). Acestea sunt atractive și stimulează curiozitatea elevului: în plus, elevul poate alege cât să învețe în funcție de orientarea școlară și de capacitățile intelectuale (afective și cognitive). Informația din softurile educaționale completează cunoștințele transmise de manualele școlare. |
Ce beneficii considerați că aduce utilizarea tehnologiei în procesul de predare? (orele sunt atractive, participarea elevilor este interactivă, elevii își îmbunătățesc rezultatele școlare, le crește performanța, etc) Ce schimbări a generat în rândul elevilor, cadrelor didactice, comunității școlare? | Utilizarea tehnologiei în procesul de predare permite ca rolul profesorului să se schimbe pe parcursul orei și să devină un facilitator de învățare. Apoi, se stimulează creativitatea elevilor, pentru ca astfel se dezvoltă o relație profesor-elev mai profundă în care elevul vine alături de profesor pentru a contribui prin creativitatea sa la crearea altor softuri educaționale. |
Ce v-a determinat să includeți tehnologia în procesul de predare? | Dorința de a fi mai aproape de interesele de învățare ale elevilor și de a le atrage atenția asupra modului în care pot folosi tehnologia în viața cotidiană. Am simțit nevoia de a schimba perspectiva asupra învățării. |
Considerați că tehnologia utilizată frecvent în procesul de predare îi poate stimula pe elevi să vină cu plăcere la școală? Sunt necesare și alte “ingrediente”? | Da, pot învăța mai usor și pot fi aduși astfel spre profunzimea actului de a învăța și de a selecta informația. |
Ati sprijinit/ încurajat și alți colegi din învățământ să utilizeze tehnologia la clasa? Dacă da, ne puteți da un exemplu concret? | Da, am încercat. Am organizat activități de formare în acest sens. Din păcate, lipsa coerenței în sistem a dus la pierderea interesului pentru predarea asistată pe calculator. Am cumpărat o tablă inteligentă și am organizat un curs de predare. Formatorul a venit cu un soft neadecvat particularităților cognitive și de vârstă ale elevilor și sesiunea de formare a fost considerată puerilă. Când am lucrat în calitate de formator, rezultatele au fost altele. Softul "Știți să redactați o scrisoare?" raspundea cerintelor programei scolare, a fost comercializat în scoli și a putut fi utilizat la clase și în alte licee cu rezultate foarte bune. |
Utilizați noi tehnologii inovative (imprimanta 3D, VR, etc) la clasă, în procesul de predare, în activitățile extracurriculare? Dacă da, puteți exemplifica? | În anul școlar precedent, am creat un material cu ajutorul imprimantei 3D pentru evaluarea psiho-somatică a elevilor care urmează să fie înscriși în clasa zero. Materialul a fost realizat cu ajutorul elevilor și este utilizat la Cabinetul de psihologie. |
Ce schimbări majore considerați că sunt necesare în următorii 10 ani pentru integrarea tehnologiei moderne în învățământul românesc? | Cea mai importantă ar fi coordonarea cerințelor din programa școlară cu nevoile de educație din societatea contemporană. Ar urma un dialog cu profesorii din învățământul preuniversitar pentru prezentarea și ințelegerea unei viziuni coerente. Cred că este important ca și profesorii să se poată exprima cu privire la situațiile pe care le întâlnesc în activitatea didactică, pentru că numai aşa putem răspunde unor nevoi reale în educaţie. Apoi, aş promova softurile realizate de profesorii creativi, la scară largă, națională. |
Ținând cont de evoluția tehnologiei, cum o vedeți integrată în procesul de predare în următorii 10 ani? | Integrarea tehnologiei în procesul de predare se poate realiza doar prin revizuirea programelor școlare, prin dotarea școlilor cu materialele necesare la fiecare disciplină, prin includerea în manuale și în programa a unor teme și a unor ore speciale de predare asistată pe calculator. Tot ce s-a făcut până acum nu a avut o coerență. |
|
Our website uses cookies to give users access to tailored content and ads, but also to allow different social media features and traffic analysis. Cookies are useful in improving the website and collecting information regarding the way a visitor uses the website, information which could be used by authorized social media, advertising or analytics partners. Along with other information offered or collected as result of their services use, these cookies could offer convenient data insights about the user’s needs and behavior on the website. By choosing to continue using our website, it means you agree to and accept our cookies.
Accept